f: I'll tell you what it is on my mind

Ni vet när man läser en text och man känner sig träffad. Som om raderna av ord som blidat meningar, känns som om de vore skriva för en själv för att de stämmer så jälva bra överrens med hur man känner. Min vän Fredrik (klickbar!) skrev ett inlägg i sin blogg och jag kände mig så träffad när jag läste det han hade skrivit att jag nästan satt och skämdes bakom skärmen.

De senaste dagarna har jag gått och funderat mycket, på vad jag vill. Jag vill bara vakna upp en dag och veta precis vad jag ska göra, om jag ska resa, utbilda mig, jobba -vad fan som helst bara jag får veta vad! Just nu känns det som om jag står och trampar på ett och samma ställe och ingen lägger märke till mig längre. Som om alla runt mig lever sina liv, vissa på rutin och dagarna flyger förbi. Jag vill få ut något av mitt liv, skapa minnen tillsammans med folk i min närhet, se världen. Jag accepterar inte att leva i rutiner längre, det är inget jag vill, inget jag någonsin kommer nöja med mig. Jag vill komma långt i livet, och det ska jag. Men vart ska jag börja? Ska jag göra det ensam?
























Jag har världens bästa människor runt omkring mig, men endå känner jag mig så ensam ibland..

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Vad glad jag blev av att läsa den här texten, glad över att det jag skriver faktiskt läses på ett så fint sätt. Eller ah jag vet inte vad jag svamlar om, det värmde i hjärtat, gav mig en klump u magen och en tår brände samtidigt bakom ögonen när jag läste. Och det där sista du la till om att ha världens bästa människor omkring sig och ändå vara ensam - gick rakt in i hjärtat och jag kände igen mig så obehagligt mycket. Du är en så himla fin vän, jag är så glad och stolt över att du är min vän!

2011-02-03 @ 22:40:02
URL: http://urkass.blogg.se/
Postat av: Fredrik

svar: Äsch sådär säger du ju bara :P ;) Tack ändå!

2011-02-06 @ 15:04:43
URL: http://urkass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0