F: i bangkok

Halla! :)

Lika bra att namna det direkt: ÅÄÖ finns inte har nere som ni vet, och jag orkar inte sitta och klistra in det i varje ord det behovs - men jag tror ni klarar er.

JA! Da va vi antligen framme i underbara Bangkok. Landade vid halv 4 i eftermiddags (lokaltid) efter en lang flygresa. Ni som kanner mig vet ju att jag inte har nagra problem med att somna nar jag flyger, sa sjalvklart sov jag stora delar under resan men Mamma och Becca hade det lite svarare sa de ar lite segare an jag.
Becca lyckades aven drabbas av en eller flera febertoppar nar vi precis hade starat flyger mot bangkok. Jag sov, sa jag missade det - men mamma intygade om att svetten rann pa becca och om hon hade stallt sig upp i den stunden hade hon svimmat. Lyckligtvis mar hon mycket battre nu.

I samma sekund som vi klev ut ifran flygplatsen slog varmen emot oss. Jag hade glomt kanslan av att svettas, men jag pamindes ganska snart, och borjade flakta med handen for att fa lite vind for ansiktet. Jag klarar absolut inte! Jag alskar det har, men det blev bara lite for intensivt direkt. Men man vanjer sig mer och mer.

Nar vi bokade taxi till hotellet passade vi aven pa att boka en privat taxi som ska ta oss tre imorgon till Trat. Resan ar beraknad till tre timmar. Det ar stor skillnad om man jamfor med bussresorna som vi de andra gangerna har tagit da man fick rakna med 6-7 timmar. Sjalvklart blev priset dock dyrare men det ar det helt klart vart! 4700 bath for tre personer (dela det med 4,5 sa far ni priset i svenska kronor)

Nu under kvallen tog vi taxi bort till Patpong nightmarket. For en taxiresa pa 5 km fick vi betala 73 bath. Haha, alltsa forstar ni hur tokigt billigt det ar. Det ar sa billigt att man sjalv blir snal. Jag har aven lyckats blivit bajsad pa av en fagel. Mamma sager att det betyder lycka, sa jag far val hoppas pa det. Den sket mig i alla fall mitt pa axeln och jag kan inte undga att tacka for att det inte blev som i min kara mosters fall nar hon va liten (En fagel sket henne pa handen i samma sekund som hon skulle klia i sig under nasan. Ja, ni kan val sjalva lista ut hur det slutade.)

Mamma och Becca har kopt sig ett par tofflor var men jag har hallt mig. Det blev en flaska vatten for 7 bath. Hurra for mig, shoppingtokia Fredde!

Imorgonbitti kl 9 aker vi taxi harifran Bangkok till Trat. Dar vi sen tar bater till Koh Kood. Dock vet jag inte hur det ar med internet pa den on, men jag antar att det inte finns med tanke pa att det heller finns nagon 7-eleven butik.

Och i och med detta, ar det dags for mig att avrund har for denna gang. Tankte lamna over datorn till mamma nu. Nasta uppdatering blir nar jag har tillgang till internet, om sisodar 3-4 dagar nar vi nog befinner oss pa Koh Chang. Det blir inga bilder att bjuda pa idag, men den som vantar pa nagot gott.. :)

Puss och kram!!



MELINDA! JAG SAKNAR DIG!!! ONSKAR ATT DU VORE HAR!!!!! KARLEK!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0