turn around and look behind you

minnen.
vissa dagar kan jag leva på mina minnen.
minnen som har blivit en del av mitt liv, bra och dåliga.
endel minnen är starkare än andra-

kan ni någon gång sakna något som ni hade förr?
sakna att vara på en plats.
sakna att vara tillsammans med en person.
sakna ett tillfälle, ja ni vet.
ibland kan jag önska att bara för en dag få spola tillbaka tiden.
bara för att få känna det jag kände då.

Men tider förändras och dörrar stängs och öppnas.
Man växer i sig själv och väljer nya vägar att gå.
De personer som man träffade varje dag, ser man knappt längre.
Det känns som att alla försvinner längre ifrån varandra.

idag möte jag en person som jag inte har pratat med på flera år.
Vid en tidpunkt prioriterade jag fel och lämnade många på vägen.
Det tar längre tid än vad man tror att bygga upp det igen.
mötet med personen, blev lättsammare än jag någonsin hade kunnat tro.
äntligen känns det som allt är bra mellan oss, efter många års tystnad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0