f: i'll be there, always.

till dig, ♥

Någonstans långt inom mig förstod jag vad som höll på att hända. Men inte trodde jag att det skulle ske precis nu - eller så var det precis det jag gjorde. Jag blundade för en stund och låtsades att världen spelades efter mina kort. Men i samma hundradelsekund som jag öppnade ögonen igen kom verkligheten ifatt mig.

Direkt när första foten snuddade golvet i hallen så kände jag en kall känsla. Som om allt vore fruset, som en
ny istid hade placerat sig hemma. Allt tinade när jag såg dig i vardagsrummet, men inte på samma sätt som jag hade hoppats, inte alls.  Istället för att isen skulle smälta, obemärkt, så blev det en kraftig våg som slog mig i ansiktet och träffade mig rakt i hjärtat, jag drog ett djupt andetag efter luft.

Dina tårar som du kämpade med att hålla inne samtidigt som de brände, värre än största brand, bakom dina ögonlock, trillade ner på dina skära kinder så fort jag tilltalade dig. Kanske valde jag fel ord, fel tonläge eller kanske hade det inte någon påverkan alls? jag vet inte.

Det enda jag vet är att ord kan inte beskiva hur ont det gör i mig att se dig ledsen. Ditt leende som kan lysa upp ett helt rum var som bort blåst. Allt jag såg vad tomhet. Men älskade du, du är aldrig ensam. inte så länge jag finns i alla fall.

Allt måste få sin tid att läka, och även få byggas upp på nytt. Du har avslutat ett kapitel i ditt liv, och måste få den tid du behöver för att vilja skriva ditt nästa kapitel. Hur svårt det är känns, så kommer du en dag vara redo att fylla de tomma bladen i livet med något nytt. Alla måste våga blöta ner kinderna med de allra saltaste tårarna för att finna strykan att leva vidare.

Kära du, det vi inte byter i ord byter vi istället i blickar. Lika väl som en blind man kan läsa med hjälp av blindskrift så kan jag läsa av dig. Du behöver inte säga någonting, vill bara att du ska veta att du aldrig är ensam, inte för en sekund. Så tveka aldrig. När du faller låt dina vingar bära dig.




Kommentarer
Postat av: Cissi

Ska vi följa varandra via bloglovin? :)

2010-09-30 @ 23:52:56
URL: http://cviklund.blogg.se/
Postat av: Ida

Sista chansen på min tävling idag, kom in och var med ;)

Postat av: Anonym

<3 <3 <3

2010-10-03 @ 22:06:18
Postat av: Syster

<3 <3 <3

2010-10-03 @ 22:06:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0