f: I'm here for you.

en sak är säker; på facebook sprider sig allt otroligt fort! Innan men hunnit blinka så är alla uppdaterade om det senaste. ja, jag är inte sämre själv, facebook uppdaterar mig dagligen., flera gånger dessutom. Nu sprider det sig en nyhet som vänder sig till tjejer speciellt att polisen har ett pratjoursnummer - "nattknappen" (08- 504 466 66) dit man kan ringa; fredag och lördagar 23.00-3.30. För att ha någon att prata med, om man tillexempel ska hem själv ifrån en fest. De pratar med en hela vägen hem, ja tills man är innanför dörren. Jag läste nyss att funktionen nattknappen är till för alla de personer som bor i Stockholms län. Går det inte att utnyttja numret om man inte bor i stockholm så hoppas jag att detta sprider sig vidare i hela Sverige. Alla har inte föräldrar, vänner, pojkvän/flickvän att prata eller ha sällskap med när de ska hem på nätterna, och det kan vara farligt därute.

Jag bor inte i Stockholm men jag har lagt in numret iallafall i min telefonbok. Ifall jag någonsin skulle behöva gå hem ensam, skulle jag vilja använda mig av detta nummer. Hellre att prata med en främling som har koll på vart jag befinner mig (ifall något skulle hända) än att behöva gå ensam och ingen vet vart jag befinner mig. Och även om inget skulle hända, så är det endå en slags trygghet, eller hur?

Skulle ni kunna tänka er att ringa dit när ni ska hem?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0