M: There's no time!

Tiden bara glider genom fingrarna på mig. Ibland försöker jag greppa tag i den och sakta ner lite men allt sker så himla snabbt och det är sällan att jag får 5 minuter till saker som jag verkligen vill göra. Och några ord som slängdes åt mig härromdagen gör mig deprimerad " Välkommen till verkligheten". Ska verkligheten verkligen vara så. Man jobbar 8-12 timmar om dagen, åka hem laga mat städa handla osv. När ska man hinna med det roliga, det som gör en glad eller lugn. Hinna träffa dem människorna som ger en styrka och glädje i livet. Man ska tydligen inte hinna med det så som livet ser ut nu och det skrämmer mig. Det är inte det att jag vill ut och festa jämt och leva ett sånt liv men allt som gör mig lugn, glad och ger mitt liv extra ljus är värt så otroligt mycket för mig.  Är alla "måsten" och "borden" viktigare än en harmonisk och lycklig vardag ? - Nej för mig är det inte det och jag vägrar Välkomnas in i den världen. Aldrig



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0