part one - the girl behind the computer.

The girl behind the computer.

Sekundrarna blev till minuter och minutrarna känns som en evighet. Tankarna snurrar i mitt huvud värre än den starkaste virvelvind. Fingrarna skriker efter att få snudda vid tangenterna för att bilda ord som i sin tur knyts ihop till meningar. Inget vill sammarbeta idag, inget alls.

 

Ibland känns det som att tankarna pratar ett främande språk. Jag letar desperat efter en tolk som kan tyda vad mina tankar försöker säga. Jag antar att jag är min egna tolk, och det främnande språket kommer att bli förståligt förr eller senare. Tills dess lever jag efter vad jag förstår och vad jag vet.

 

Några av er känner mig utanför bloggen, och vissa av er har bara en bild på mig utan att veta vem jag egentligen är. Jag ställer mig själv en fråga som jag inte allt för ofta besvarar -  vem är jag?  Och där tar det stopp. Jag har levt med mig själv i nitton år, och har fortfarande inte ett bra svar på frågan.

 

Jag frågade en vän vad han skulle svara på frågan och han gav mig ett kort svar, ”skaffa en egen uppfattning av mig” Och kanske är det så enkelt? Kanske har vi olika uppfattningar om vem man är?

 

Jag är en person som ofta vaknar med ett leende på läpparna och som ler åt det mesta i livet. Har fått lära mig att man ska uppskatta livet, och våga leva. Tänker antar jag att gör alltid för mycket. Tankarna snurrar in mig ibland och det känns inte som man hittar varken ett början eller slut. Tillsammans med tankarna är det mina drömmar som tar plats i mitt huvud. Jag har allt för mycket drömmar för att hinna med alla. Men det gör inte så mycket. Ju fler drömmar jag har desto större chans är det att få dem uppfyllda : )


Något som jag inte tror så många vet om mig:

Jag är en riktig sucker for love. Ibland kommer jag på mig själv av att vara kär i kärleken.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0