älskade fredag

Fredag - idag är det min favoritdag. Det spelar egentligen ingen roll vad dagen har att bjuda på, jag bara älskar fredagar i alla fall. Jag vaknade upp ett bättre humör än vad jag somnade med igår kväll och samvetet slog tillbaka mot mig och kände att jag var tvungen att be om ursäkt för mitt beteende. Därefter spred sig ett lyckorus i min kropp, fredag, lön och knytkalas, det kan nog inte bli bättre än så idag! Dock längtar jag efter att få dansa hela natten lång tillsammans med melinda. En helkväll med henne och blanda det med partymusik, alkohol, skratt och en jäkla massa dans - PERFEKT! Dock kommer blir det inte förens nästa fredag. Jag börjar redan tagga lite försiktigt.

För en liten stund sedan fick syrran ett telefonsamtal ifrån mamma (som är i Stockholm på någon kurs). Mitt i ett skrattanfall försöker hon berätta att hon sitter på ett pendeltåg och inte kommer därifrån. Min första tanke var: hur lyckas man? Hon åkte pendeltåg och helt inne i ett telefonsamtal, då hon insåg att de hade åkt förbi sista stationen och hon inte hade hoppat av. Hon ringer till oss här på jobbet och skrattande berättar att hon sitter kvar på pendeltåget och det finns ingen där. Fick direkt upp en bild i huvudet hur roligt det måste ha sett ut och vi alla började skratta. Damen som körde tåget såg mamma tillslut och började skratta, mamma skyllde på att hon är turist, dock kan jag informera om att liknande saker alltid händer mamma.

over and out - fredrica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0