Puuuh

Nu är de värsta dagarna över iaf och jag kan andas ut i några timmar. Men ändå står jag i läxor och arbeten upp till halsen och massa annat som måste fixas. Nu vill jag bara drömma mig bort och fly från verkligheten.

Det gjorde jag på sportlovet så gott jag kunde ialla fall. Jag läste min bok som legat på min tv-bänk sen tidigt i höstas. Genom dina ögon av Stephenie Meyer, hon som skrivit twilight böckerna. Jag ahr aldrig kommit igång och läst den för den verkade lite krånglig i början. Läste första sidan 5 ggr sen orkade jag inte mer och la ner den i flera månader. Men nu på sporlovet tog jag tag i den och det är jag så glad över ! Den var så bra ! Jag rekomenderar den verkligen. Den var rätt annorlunda och jag har inte läst något liknande tidigare. Den ligger nu varmt om hjärtat.

Jag vet att Fredde också har boken och har läst de första sidorna och slutat för att det krånglar till sig, men tar man sig igenom några sidor i början så blir man fast ! För mig tog det bara 5 sidor sen streckläste jag de 600 sidorna på bara några dagar.

Så ta och köp eller låna Genom dina ögon, eller The Host som den heter på engelska!

"Jorden har invaderats av en ras som tar över människornas sinnen medan de lämnar kroppen intakt och större delen av mänskligheten har dukat under. Men Melanie Stryder vägrar att tyna bort.

Vandraren, en av de invaderande Själarna som har tilldelats Melanies kropp, har hela tiden varit medveten om hur plågsamt det skulle vara att ta över en människas kropp: de överväldigande känslorna, de allt för tydliga minnena. Men det finns en svårighet som Vandraren inte har väntat sig att den tidigare ägaren av kroppen vägrar att ge sig av och överlämna kroppen till henne.
Melanie fyller Vandrarens sinne med bilder av Jared, mannen hon älskar och som hittills lyckats hålla sig gömd. Det är omöjligt för Vandraren att skilja på sina och Melanies känslor och snart åtrår hon en man hon aldrig mött. Hotet från de andra Själarna gör Vandraren och Melanie till ovilliga allierade och tillsammans ger de sig av för att finna mannen som de båda älskar."









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0