dance and music

högtalarna skriker ut musik på högsta volym. jag dansar mellan mitt eget rum och badrummet samtidigt som jag sjunger det högsta jag kan. jag är ensam, och gud vad skönt det kan vara. mamma är iväg över helgen och syrran är på jobbet. kan göra precis vad jag vill utan att någon har något att säga till om. längtar efter en egen lägenhet, en som bara är min. som jag får inreda precis som jag vill, där jag kan vara uppe hur länge som helst utan att vara rädd att väcka någon annan. att spela hög musik, springa runt i underkläder och göra precis allt jag känner för. när pengarna finns kommer jag inte att tveka en sekund. ibland känner man sig otroligt vuxen och ibland känner man sig liten och vill krypa upp i mammas famn. idag känner jag mig vuxen. pengarna då? nej, de saknas.


nu ska jag åter in i min fantasivärld och dansa vidare här medan jag gör mig i ordning.





over and out - fredrica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0