f: I love it

klockan är lite efter tio, en söndags kväll.
den femtonde augusti.
min balkongdörr står på vid gavel och den svala luften smyger sig försiktigt in.
det är på kvällarna man kan andas, på riktigt.
den kvava luften som hela dagen har varit som en varm och äcklig vägg utanför dörren har
nu blivit ännu en sval sommarkväll som man inte vill somna ifrån.
det är kvällar som dessa, som jag älskar.
jag tar ett djupt andetag.
känner hur den svala luften som jag precis andades in blir
ljummen när den är påväg ner till lungorna.
jag håller andan.
en liten stund.
några sekunder.
och sedan andas jag ut.
gör om det flera gånger.
det luktar sommar, sommarnatt.
den svala luften gör mig precis lugn.
nu ska jag släcka lampan i mitt tak.
smyga bort till min säng.
krypa ner under mitt duntäcke och gömma huvudet någonstans mellan alla mina kuddar.
för att sedan somna till vinden som susar utanför.
balkongdörren får stå på vid gavel, hela natten.
för det är kvällar som dessa, som jag älskar.
godnatt.

bild, google.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0