f: cross your fingers.

det har snart gått tre veckor.
under tre veckor har jag varit sjuk.
utmattad inifrån och ut.
konstant trött och kroppen skriker av orklöshet.
mina dagar består av att vila och sova.
jag ska inte anstränga mig utan jag ska bara ta det lugnt och vänta ut infektionen.
det kryper i hela min kropp.
jag skriker inombords.
jag är så jävla uttråkad.
har snart haft ont i min kropp i tre veckor.
nu har jag fått en annan sorts penicillin.
och som doktorn sa; inom tre dagar borde jag vara mycket piggare.
vi håller tummarna.
det blev ett läkarintyg och jag är sjukskriven fram till på söndag.
en andra omgång av halsfluss och lunginflammation.
lyckos mig.
nej, jag tycker inte synd om mig själv.
utan jag är bara så trött på att jag inte orkar något.
trött på att vara matt.
så nu håller vi tummarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0