a strawberry shake please

jag saknar det mesta som har med thailand att göra -solen, värmen, havet, stranden, shoppningen, allt thailändare och alla mat. för en liten stund sedan fick jag någon flashback och ifrån ingenstans blev jag otroligt sugen på smoothie. I thailand skulle det räcka att säga "a strawberryshake please" och betala 10kr så skulle man få en smoothie to die for. Men eftersom jag befinner mig i svergie fick jag dra mig ner för trappan till köket och leta i frysen efter bär och is, ta fram mixern och på egenhand försöka göra något som skulle motsvara strawberry shake. Resultatet då? Det blev superdupergott! Drack snabbt upp den, och nu väntar jag på att syster ska komma hem så jag kan bjuda henne på fredricas strawberry shake.


over and out -fredrica



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0